“NameWee”Budak Rosak Akhlak Dah Tak Sayang Ny…!

Bangsa tak sedar diri. Budak “NameWee” ni memang dah tak sayang ny… dia agaknya! Aku memang hangin dengan spesis hewan lupa diri cam ni. Baru dapat belajar di Taiwan dah mula jadi bongok nak mampus. Keadaan dah jadi kecoh pasai hewan sekor ni. Aku sunting lapuran dari Metro hari ni.

Pelajar cerca negara, polis

KUALA LUMPUR: Biadab! Itulah perkataan tepat untuk menggambarkan tindakan tidak bertanggungjawab seorang pelajar dari Muar, Johor, yang dikenali sebagai ‘Namewee’ kerana menghina lagu Negaraku, tidak menghormati kerajaan dan menyentuh sensitiviti masyarakat Islam di negara ini. berita penuh..

Aku lampirkan sekali klip video hasil gubahan si jahanam berbau perkauman ni. Dengarlah bagaimana dia menghina orang Melayu dan mempersendakan agama Islam yg suci. Klip ini ada translation dalam bahasa Inggeris. Hangpa saksikanlah sendiri. Makin kerap aku lihat dan dengar makin meluap-luap dan bergegar aura jantan Melayu aku.

21 Komen

Filed under hantu, moral, tragedi

21 responses to ““NameWee”Budak Rosak Akhlak Dah Tak Sayang Ny…!

  1. kenapa jadi begini ye? jangan sampai berlaku lagi tragedi berdarah dalam era merdeka ini.

  2. Mata keadilan

    Tak de ape ape yang boleh dikatakan menghina atau mencaci pun. Kesalahan dia hanya satu-mengunakan negara ku untuk lagu beliau.

    Rilek lah.Jangan lah jadi paranoia dan jadi sensitif melampau. Takan lagu bahasa cina yang dibuat kat internet boleh mengugat bangsa dan agama yang ulung ini. Gelak aje kat budak-kita layan aje di sebagai budak bodoh dan mentah.

  3. khairulnizambakeri

    Mata keadilan ni tak halus nampaknya.

    Kesalahannya bukan satu, sebab rap yang dilakukan dalam bahasa Mandarin itu mengandungi cercaan terhadap kerajaan, orang Melayu, Islam dan ibadah, dan polis.

    Tang Islam dan ibadah tu yang tak bagus.

    Setuju dengan Bayan, harap-harap tragedi berdarah tak berulang.

    Aku pun ada tulis pasal ni.

    http://khairulnizambakeri.wordpress.com/2007/08/07/guna-negaraku-hina-negara-perang-siber-takkan-berakhir/

  4. oleh kerana di taiwan tak de kedutaan malaysia.. kena tunggu budak ‘bagus’ tu balik .. baru bleh cekup..

    hina lagu negaraku ibarat hina Yand Di Pertuan Agong…

    kalau di Negara Thai . boleh dijatuhkan hukuman mati …

  5. yang sadisnya Menghina Agama Islam … yang tu aku amat pedih dan terasa…

  6. Oh. Anjing ni ye. Nanti aku buat post kaw2 nyer pasal anjing nih.

  7. Kadangkala kebebasan yg diberi sering dilacurkan oleh spesis yg tak paham bahasa ni. Lapuran akhbar hari ini dimaklumkan oleh bapa budak ni bahawa anaknya tak ada niat buruk. Dia tak tau benda ni salah katanya. Pasai dia tak tau la tu dia boleh paparkan mesej “Jangan saman saya. Saya tak ada duit!” Kenyataan paling bodoh dan bangang yang pernah aku dengar.

    Kau lanyak dia cukup2 pembebel. Lepas tu kau bagi aku hisap darah dia.

  8. khairulnizambakeri

    Kau lanyak dia cukup2 pembebel. Lepas tu kau bagi aku hisap darah dia.

    Hisap jangan tak hisap!

  9. al-Marbawi

    Jika ada rakyat yang tidak suka pada negara ini, dipersilakan lah memohon untuk tukar kerakyatan. Jika mereka sayang pada negara ini, atas alasan mereka dilahirkan dan dibesarkan, berperangailah dengan perangai yang sesuai dengan falsafah dan ideologi negara ini.

    Love To Be Malaysian! (^_^)

  10. Cincai

    aku tak sedih … yang aku sedih Islam Hina Islam sendiri. Macam PAS mainkan agama untuk politik sempit .. UMNO gunakan Melayu Islam untuk politik sempit juga .. Jadi kita sokong KeADILan

  11. Hidup Demokrasi

    Apelah Al Marbawi,kau cakap macam Malaysia ini B@3*!K kau punya aje.Ape kata kalau Sabah dan Sarawk nak keluar dari Malaysia pasal tak setuju dengan pusat dan kepimpinan pusat. Ape kata kalau depa halau orang melayu dari tanah borneo tu.

    Jangan kau nak peribadikan Malaysia ini.Semua warganegara yg ada dibumi ini berhak untuk menuntuk hak dan menentukan arah tuju negara ini. Jika agama dan bangsa dipolitikan maka sudah menjadi hak dan tanjungjawab semua warga negara untuk memberi pandangan, kritikan dan tuntutan untuk kepentingan Malaysia sebagai sebuah negara berdemokrasi.

    Ape kata kalau yg nak jadikan Malaysia sebagai negara Taliban baik pindah aje ke Afganistan atau Pakistan.Ini Malaysia lah.

    Kita semua mempunyai hak yg sama. DEB bukan isu bangsa dan agama tapi hanya merujuk kepada dasar yang lebih besar-menghapuskan kemiskinan dan ketidak adilan. Islam bukan dokumen yg memerintah negara tapi hanya perkara adat negara.

    kenape kau tak suruh Anwar Ibrahim dan Hadi Awang pi tibggal kat luar kerena memang nampak sangat yg mereka tak setuju dengan ape yg berlaku dan tak berterima kasih dgn kurnian negara.

    Malaysia bukan milik kamu sahaja.

  12. Pingback: ‘NameWee’ Penderhaka ! « selambaserius

  13. Kita manusia yang berakal hidup berlandaskan peraturan. Sebagai warganegara sesebuah negara, kita sudah semestinya mengikut serta mempraktikkan apa yang telah digariskan dalam perlembagaan. Begitu juga dalam hal agama. Tak kira apa agama sekalipun. Jika kita menganutinya sudah menjadi kewajipan bagi kita melaksanakan apa yang diperintah dan menjauhi apa yang dilarang/ditegah.

    Tiada sesiapa yang dapat memaksa kita untuk menjadi warganegara sesebuah negara atau menganuti sebarang agama. Pilihan ditangan kita. Namun harus diingat, sebagai manusia bertamadun setelah membuat pilihan pastikan kita laksanakan hukum/peraturan yang telah digariskan.

    Fikir-fikirkanlah…

  14. suara-aku

    Kebebasan bersuara?????inikah yang anda mahu???
    http://suara-aku.blogspot.com/

  15. anak malaysia

    I am a chinese with malay frens when in primary school, and malay colleagues too. What Wee is feeling is a general sentiment of some Malaysians. Dia sebenarnys frust terhadap situasi dimana perkembangan & potensi tidak dapat dicapai di tanahair kelahiran kerana polisi positive affirmation dan ini sememangnya berleluasa – bukan mencaci Islam / Melayu / negara. Perbualan dengan kawan2 Melayu masih semesra dahulunya, dan saya masih akan manjamu nasi paprik kegemaran saya di warong tepi jalan sewaktu balik ke rumah. Hanyalah mengeluh kenapa ada polisi berat sebelah. Mungkin banyak dari kawan2 Melayu saya yang tidak sedar (seperti kuil baru tidak mendapat kelulusan Majlis, kuil tidak dibenarkan unsur2 agama di luaran, sijil pelajar sekolah Cina tidak diterima kerajaan dan sebagainya) tetapi ini hakikat hidup masyarakat bukan Melayu.

  16. saEight

    bdk yg hina negara aku ni mmg celaka…aku campal dla loji bru tau

  17. biaised2humanrights

    It is freedom of speech and expression. But it is wrong for him to use our national anthem.

    How he puts it is harsh; the religion issue is very wrong to even be mentioned..and indeed he’s being insensitive yes, in many ways…but the message he is trying to convey is sadly and painfully true.We cannot deny this. In someways, there is discrimination happening here right on our nose.

    We might feel that this boy is out of line. This is only because we Malays are not the ones discriminated. (imagine the feeling of Malays in Australia, and the muslims who are stripped searched in UK and US airport).

    In a way, I think, it is this factor that most of Malaysian chinese organisations/companies would prioritise their race because it seems that their own goverment/country’s system has sidelined them (and THEN we would say that the Chinese are discriminative).

    If it was only this boy who is feeling this, maybe it is just him. But it is a fact that other ethnic groups are feeling the same way.

    Jangan asyik sangat menjerit2 marah.. Stop asking the wrong question as in “why this is happening”, “who do he think he is” but instead, ask ourself “wat do we do to make it better?”

    No offense taken, non given.

  18. Uztaz Makmin

    maaf. saya rasa apabila perkara sebegini berlaku, pertamanya cerminkan diri kita dulu sebelum melenting, meracau tentang balasan keganasan. itu bentuk mereka yang berotak singkat. itu sifat mereka yang iman nya hanya kulit bukan isi.

    kedua, cuba letak diri kita dibadan empunya. kenapa? itu soalan pertama yang harus bergaung dibenak. apakah yang telah berlaku sehingga membuahkan kenyataan sebegitu? apakah yang harus kita lakukan untuk membenam segala tohmahan yang telah disiarkan?

    Adakah tohmahan itu benar atau hanya satu fitnah? Kalau benar, perlukah kita salahkan mereka yang bercakap benar?

    Kalau ianya hanya fitnah, keimanan kita terus kukuh dengan mengambil iktibar dan terus tenang, melambung jauh tinggi maruah kita dari mereka yang melafaz kejahatan.

    keganasan hanya membuah keganasan.

  19. alifstyle

    dia kutuk ‘azan’ kita. selemah-lemah iman adalah marah dalam hati.

    tetapi… kalau kita menyokong dia. Apa pula?

  20. What’s up, this weekend is pleasant for me,
    since this time i am reading this great informative piece of writing here at my house.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s