Orang Melayu Berani Mati

Zaman sekarang ni ramai yang dah tak amik peduli tentang kehidupan diaorang..mana taknye asal gagal dalam periksa, gagal dalam cinta, rumahtangga hancur, gaduh lakibini, dikhianati, dirogol, bankrup dan macam-macam lagi mesti amik keputusan nak bunuh diri..dah macam takde jalan lain jer..diaorang tak penah nak pikir ker macam mana susah nye emak ngan ayah diaorang besarkan diaorang, dan bila dah besar senang je bunuh diri..mak ayah tu satu hal tapi yang dok bagi kita hidup ni..

TUHAN sentiasa memerhatikan kita, nyawa ini pun DIA yang bagi tapi kita senang jer nak buang nyawa ni… aku bukan nak marah or kutuk diaorang tapi ingat wahai2 sahabat2 ku… semua org ada masalah, jadi kita kena berani menghadapinye dan bukan dgn bunuh diri.. hidup memang ada masalah tapi jgn jadikan masalah itu satu hidup.. ALLAH yang memberi kita dugaan dgn menghantar masalah, sebenarnya DIA nak uji kekuatan dan ketakwaan kita pada DIA, walaupun DIA antar masalah DIA tetap sediakan kita jalan penyelesaiannya… cuma lambat dgn cepat jer….” HIDUP INI SATU PERJUANGAN DAN TAK SERONOK LAH PERJUANGAN ITU TANPA ONAK DURI”…

https://i2.wp.com/www.fujo.co.uk/images/suicide-vec.jpg

p/s:- kepada sesiapa yang ada amik keputusan macam ni, lupakan lah..dan mari memohon doa dan sedekahkan AL-FATIHAH kepada semua umat ISLAM yang telah pergi menemuiNYA dgn cara ini, supaya diampunkan dosa mereka dan mereka ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh dan solehah… AL-FATIHAH…

6 Komen

Filed under iktibar, Keagungan Allah, melayu, Murtad, tragedi

6 responses to “Orang Melayu Berani Mati

  1. Crown Princess Anouhea Audiya

    … bunuh diri!… pernah juger terlintas di minda nak bunuh diri…

    Stress, rejection dari society!… tatawlah kita kalo jadi mcm underworld shenanigan!!!

    Tetapi mak tabah!…

    Takziah kpd keluarga … yang menpunyai insan yang mencabut nyawanya tanpa keredhaan Tuhan! Amin!

  2. hmm…pembunuh diri tidak akan mencium bau syurga…

  3. shahrulnizam

    takkan mencium redha Ilahi

    Ajet says: DIAlah yang maha pengampun lagi maha menyanyangi.

  4. Rizwan

    Aku pernah cuba nak bunuh diri..

    Tapi bile pikir balik, “ape punya bodoh aku ni..??”

    Alhamdulillah..Skarang aku dah happy..!!

    Ajet says: Siapalah kita yang begitu kerdil disisiNYA.

  5. Aku tak kisah langsung kalo dier tu kafir! Bagus la, korang sikit setan2 bertopengkan manusia dalam dunia ni. Haha..

    Ajet says: Itulah akibatnya jika sekadar Islam pada nama sahaja.

  6. dah x de jln lain…
    dia bunuh diri la…
    pdhal ada berlambak jln lain utk setelkan masalah…
    ish2…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s